Forum Forum studentów eMBeeM Strona Główna Forum studentów eMBeeM
Niezależne forum studentów Mechaniki i Budowy Maszyn PWr
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie co do sprawka z pierwszej laborki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum studentów eMBeeM Strona Główna -> Wszystkie kursy z ósmego semestru ! / + KURSY POWTÓRKOWE W SEMESTRZE VIII (letni) / Układy napędowe II / L = Laboratorium
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majcher
POCZĄTKUJĄCY



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:15, 10 Mar 2009    Temat postu: Pytanie co do sprawka z pierwszej laborki

Wie ktoś co ma być w tym sprawozdaniu i jak wogóle sie za to zabrac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
johny_l87
NOWY... !



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:48, 12 Mar 2009    Temat postu:

wiem jedynie ze do Czabaniowskie z tymi sprawkami jest przeje... ponoć czepia sie o wszystko i nie chce przyjmować, niktórzy po 10 razy do niego chodzili oddawać w zeszłym roku....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal
ODZNACZONY



Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kępno

PostWysłany: Pon 18:38, 16 Mar 2009    Temat postu:

a moze ktos wrzuci przyklad zrobionego sprawka ?? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ervinn
POCZĄTKUJĄCY



Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:05, 17 Mar 2009    Temat postu:

czy ktoś poprawnie dobrał silniki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin_z
POCZĄTKUJĄCY



Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:37, 18 Mar 2009    Temat postu:

Mi Czabanowski zaliczył sprawozdanie. Ma jeszcze kilka błędów, ale może komuś się przyda [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RYSIU
ADMINISTRATOR



Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PWR

PostWysłany: Śro 18:42, 18 Mar 2009    Temat postu:

Możesz to wrzucić na rapida, albo coś podobnego... ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal
ODZNACZONY



Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kępno

PostWysłany: Śro 18:47, 18 Mar 2009    Temat postu:

albo podaj haslo bo nei idzie wejsc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin_z
POCZĄTKUJĄCY



Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:52, 18 Mar 2009    Temat postu:

No tak, sorry. login:pwr, haslo: pwr09

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartoszW
MODERATOR



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KOŁOBRZEG

PostWysłany: Sob 16:40, 04 Kwi 2009    Temat postu:

a wie ktoś może co oznacza równanie które jest przy skalowaniu układu pomiarowego? Podpowiem, że nie jest to współczynnik korelacji Cool

Mam też pytania: jak dobrze dobrać motoreduktor i jak wyjaśnić wybór silnika z większą prędkością obrotową niż wynika to z obliczeń?

Proszę o pomoc! A może ktoś ma dobre sprawko z którego łatwo wywnioskuję co i jak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
letschek
ZASŁUŻONY



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:00, 05 Kwi 2009    Temat postu:

1.Miałeś na początku obciążanie znanym ciężarem układ i odpowiadały temu wartości napięć. Znane było napięcie i siła, czyli skalowanie. To pozwala zastosować proporcję do dalszych obliczeń, czyli jeżeli wyniki ze skalowania naniesiesz na wykres i dodasz linię trendu to otrzymasz ogólnie równanie -linia ta musi przecinać punkt (0,0) układu, które później pozwala przeliczyć zmierzone napięcia podczas ciągnięcia wózka na siły.
2. Motoreduktor dobierasz do mocy max na bębnie.
3. Silniki są produkowane w typoszeregach i nie zawsze idzie idealnie dobrać. Prędkość obrotowa silnika, w przypadku gdy wał silnika ma być bezpośrednio sprzęgnięty z wałem maszyny napędzanej, powinna być możliwie bliska prędkości obrotowej maszyny napędzanej. Jeżeli występują trudności w dobraniu odpowiedniej prędkości obrotowej silnika ze względu na znaczną różnicę w stosunku do prędkości obrotowej maszyny napędzanej, stosuje się przekładnię zębatą lub pasową, której przełożenie ma się równać stosunkowi prędkości obrotowych silnika i maszyny napędzanej.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BartoszW
MODERATOR



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KOŁOBRZEG

PostWysłany: Nie 18:02, 05 Kwi 2009    Temat postu:

dzięki za obszerne wyjaśnienie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum studentów eMBeeM Strona Główna -> Wszystkie kursy z ósmego semestru ! / + KURSY POWTÓRKOWE W SEMESTRZE VIII (letni) / Układy napędowe II / L = Laboratorium Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin